.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تشریح کرد ؛
اثرات اجراي طرح هادي در ترويج بوم گردي روستايي مازندران + تصاویر
شمال نیوز : سید مجید هاشمی گفت : در استان مازندران ، با شناسايي روستاهاي مستعد، اقدام به اجراي طرح هادي روستايي با هدف احياء بافت سنتي شده است كه روستاهای اسبچین از توابع شهرستان عباس آباد ، جواهرده از توابع شهرستان رامسر، کندلوس از توابع شهرستان نوشهر،....
 اثرات اجراي طرح هادي در ترويج بوم گردي روستايي مازندران + تصاویر

شمال نیوز : مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مازندران گفت : با توسعه شهرنشيني و سكونت در ساختمانهاي آپارتماني با فضاهاي محدودنياز به گذران اوقات فراغت بيش از پيش خودنمايي مي نمايد.

سید مجید هاشمی در گفتگو با شمال نیوز با اشاره به عوامل تغييركاربري غيرمجاز اراضي ، تخريب وريشه كني جنگلها و مراتع و اراضي كشاورزي اظهار داشت : گراني زمين درشهرها ، افزايش سرسام آور  هزينه اقامت در هتلها ، ارايه خدمات نامناسب توسط مسافرخانه ها ، عدم اعتماد به مكانهاي اقامتي سرراهي همگي دست به دست هم داده و انگيزه تملك ويلاهرچند با فضاي محدود رادرميان اقشارمختلف جامعه افزايش داده است و در پی اين اشتياق ، متاسفانه زمينه سوءاستفاده دلالان زمين ، در قالب هاي مختلف نظير: تغييركاربري غيرمجاز اراضي ، تخريب وريشه كني جنگلها ، مراتع و اراضي كشاورزي  فراهم آمده است .

این مسئول با ابراز نگرانی از شيوع پديده زمين خواري و توليد ساختمانهاي فاقد كيفيت افزود : شيوع پديده زمين خواري و توليد ساختمانهاي فاقد كيفيت كه قارچ گونه در ناب ترين اراضي روستاهاي مازندران ، گيلان و گلستان احداث مي شوند در شرايطي صورت مي پذيرد  که ميانگين حداكثر استفاده از اين بناها در طول يكسال به 15 شب هم نمي رسد.

هاشمی با تاکید بر ترويج وتوسعه پروژه بوم گردي روستايي ، گفت :  جهت برون رفت از شرايط نامناسب فعلي و به منظور عملياتي نمودن فرمان مقام معظم رهبري كه سال 96 را سال « اقتصاد مقاومتي ، توليد و اشتغال » نامگذاري نموده اند. ترويج وتوسعه پروژه بوم گردي روستايي مي تواند ضمن كاهش اثرات مخرب ويلاسازي به شيوه كنوني اثرات مثبت ذيل را به همراه داشته باشد :

1- ايجاد اشتغال در روستاهاي كشور

2- معرفي جاذبه هاي طبيعي و گردشگری روستاهاي كشور

3- افزايش انگيزه ماندگاري جمعيت روستايي (كاهش مهاجرت روستا- شهر)

4- افزايش توليد روستايي (محصولات زراعي – لبني – دامي و صنايع دستي)

5- احياء فرهنگ بومي روستايي

وی ، اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران برنامه های این مجموعه درسالهاي اخيرجهت عيني نمودن توانمنديهاي روستاهاي مازندران را برشمرد و اظهار داشت : در استان مازندران ، با شناسايي روستاهاي مستعد، اقدام به اجراي طرح هادي روستايي با هدف احياء بافت سنتي شده است  كه روستاهای اسبچین از توابع شهرستان عباس آباد ، جواهرده از توابع شهرستان رامسر، کندلوس از توابع شهرستان نوشهر، پایین دسته از توابع شهرستان سیمرغ و شورمست از توابع شهرستان سوادکوه از مصادیق سالهای گذشته و نمونه اخير آن روستاهاي زروم و فريمك از توابع شهرستان نكا می باشد. با اجراي طرح هادي دراين دو روستا ضمن بهسازي شبكه معابر با استفاده از مصالح بوم آورد  نسبت به مرمت و زيباسازي  واحدهاي مسكوني و جداره هاي معابر روستا اقدام  شده است.

سید مجید هاشمی با ابراز رضایت از حاصل كار در طرح های اجرا شده در روستاهای استان افزود : در روستاهایی که طرح عملیاتی شده است ، ضمن پرهیز از پدیده زشت تخریب اراضی زراعی وباغات و تفکیک غیرمجاز اراضی حاصلخیزباعث جذب صدها گردشگر بويژه درايام تعطيل  به منظور  بهره مندي از طبيعت منطقه ، اقامت در واحدهاي مسكوني كه با معماري و مصالح بومي بنا شده اند . آشنايي با توليدات فرهنگ ، رسوم و آئين كهن مردم با صفا و سختكوش اين منطقه شده است .

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران در پایان ابراز امیدورای کرد با حمايت مسئولين شهرستانهاي استان مازندران و حمايت دستگاههاي اجرايي و برنامه ريز استان در آينده نزديك شاهد گسترش اين گونه طرحها درسطح روستاهاي مستعد استان باشيم./ گزارش ویژه / 96 / 18







































ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.082 seconds.